Выстава фотакніг швейцарскага выдавецтва Cpress.

Пры падтрымцы “Про Гельвеция Москва” Швейцарскага савета па культуры

21.10 – 03.11 прастора “Кансерва” (на вуліцы Куйбышава, побач з Didas Persia)

Cpress была заснавана ў 2014 годзе Крыстафам Нюслі і Крыстафам Эшгерам, каб стварыць незалежную платформу для мастакоў, якія працуюць з кнігай як арт-аб’ектам. Сpress выпускае якасныя кнігі ў цесным супрацоўніцтве са сваімі аўтарамі. Нашы кнігі – творы мастацтва, і таму іх можна разглядаць у розных тэматыках. І як прэс-кнігі, якія узнімаюць складаныя тэмый, і займаюцца тэмамі палітыкі і (поп) культуры, у той час як удзельнічаюць у дыскусіях у сферы культуры і за яе межамі.

Выстава будзе прадстаўлена адным з заснавальнікаў выдавецтва Крыстафам Нюслі. Крыстаф – візуальны мастак, міждысцыплінарны падыход якога ўключае фатаграфію, відэа, скульптуру, мантаж, тэкст і кнігі мастакоў. Нюслі працавайнад трыма кнігамі (Міклаш Клаўс Розса, Закрытае з-за нязграбных вачэй), якія атрымалі міжнародныя прызы. З 2014 года Крыстаф Эшгер і Крыстаф Нюслі кіруюць выдавецкім праектам cpress, арыентуючыся на кнігі мастакоў.

На выставе будуць прадстаўлены 6 кніг, якія лаканічна працягваюць тэму сёлешняга фестываля – “Гісторыя”:

1. http://cpress.ch/index.php/mkr/miklos-klaus-rozsa/

Кніга “MIKLÓS KLAUS RÓZSA”

Узнагароды:
_BEST BOOK DESIGN FROM ALL OVER THE WORLD 2014 (BRONZE MEDAL)
_APERTURE FIRST PHOTO BOOK AWARD (SHORTLIST)
_ONE OF THE 25 MOST BEAUTIFUL GERMAN BOOKS 2014

Гэта выданне абапіраецца на дакументы, складзеныя фатографам і палітычным актывістам Мікласам Клаусам Роззай (1954 г.) з 1971 г. па 1989 г., якія складаюцца з фатаграфій, зробленых Россай, а таксама архіваў дзяржаўнай бяспекі, як паведамляе федэральная паліцыя, Кантональная паліцыя і Цюрыхскі аддзел паліцыі. Апублікаваныя матэрыялы паходзяць з асабістага архіва Розы.
Матываваны аўтаномным рэпартажам, Роза сабраў шырокую бібліятэку малюнкаў, якая выкарыстоўвалася для разнастайных публікацый на сцэне, для ўлётак і матэрыялаў для друку. Акрамя ўласцівай ім дакументальнай каштоўнасці, Роза палічыў яго фатаграфію палітычным актам.

Атрыманы калаж стварае новыя вобразы і распавядае пра падзеі з двух пунктаў гледжання. На адным баку – фатаграфіі Роззы, якія дакументуюць падзеі моладзевага руху. З іншага боку, матэрыялы назірання ілюструюць далёкі і няўцямны погляд міліцыі на падзеі. Супастаўленне фатаграфій Роззы і тэкстаў дзяржаўнай бяспекі стварае момант канфлікту, што паказвае на неадназнач

2. http://cpress.ch/index.php/withheld/the-book/

Кніга “Затрымана з-за:”

Узнагароды:

_The Most Beautiful Swiss Books, 2016.
_Best Book Design from all over the World, 2017 (Bronze Medal).
_Kassel Photobook Award 2017 – The Experts Selection

“Затрыманы з-за:” – нязручная кніга. Гэта нетрадыцыйны позірк на адзін з самых супярэчлівых скандалаў з катаваннямі ў апошні час. Мастак Крыстаф Нюслі, пабудаваны на фатаграфічных сведчаннях і ўрадавых картатэках з Абу Грэйб і вайны з тэрарызмам, асвятляе гісторыю ЗША. Урад хоча захаваць у цемры. Амерыканскі Саюз грамадзянскіх свабод (aClU) разам з іншымі праваабарончымі арганізацыямі доўгія гады змагаецца за выхад 2000 фотаздымкаў, зробленых пад час катаванняў. У лютым 2016 года патрабаванні aClU былі часткова выкананы, і ЗША урад апублікаваў 198 запытаных фотаздымкаў. Астатнія 1802 дагэтуль схаваны ад грамадскага прагляду.

3. http://cpress.ch/index.php/signalthefuture/the-book/

Кніга Георга Гацаса “Сігнал будучыні”

Імя фатографа Георга Гатсаса стала сінонімам лонданскай dubstep сцэны 90-х гадоў, і яго “Signal The Future” распакоўвае шмат слаёў важнай музычнай эпохі. Праз партрэты шматлікіх герояў эпохі, кадры музыкі in situ і архітэктурныя даследаванні, асабліва падземныя і паветраныя, горада, які нарадзіў яго, гісторыя на ўзнёслым узроўні. Пасля першага ўступлення Гатсаса ў музыку праз шоу “Радыё One” Мэры Эн Хобс, ранніх рэлізаў Tempa і Hyperdub і выступлення клуба The Bug, швейцарскі фатограф хутка сустрэў некаторыя ключавыя фігуры: чэмпіён сцэны Хобс, экіпажы вакол Rinse FM – незаменная пірацкая радыёстанцыя горада і пастаўшчык этыкеткі Tempa – і Kode9 і яго сям’я Hyperdub.

За некалькі кароткіх гадоў тон электроннай музыкі змяніўся, а вобразы сталі ярчэй; часцей сустракаюцца на вуліцы і перамяжоўваюцца з выглядам структур, якія з’яўляюцца адметнай рысай мадэрнізму. У кнігу ўвайшлі нарысы вядомых пісьменнікаў, тэорыя музыкі і культуры, уключаючы позняга Марка Фішэра, глыбока вывучае шмат якія напрамкі візуалізацыі Гатсаса: урбанізм, супольнасць, «падполле», капіталізм, сеціўны футурызм, гентрыфікацыя і шмат іншага. Той, хто не ідзе пад музыку андэграўнда, можа са здзіўленнем усвядоміць, колькі ў яго складзе. Гацас дапамагае ажывіць гэтыя складанасці.

4. http://cpress.ch/index.php/ghosts/the-book/
Кніга Крыстафа Эшгера “Яны зрабілі нас прывідамі”

Кале – адно з “вузкіх” месцаў для бежанцаў у Еўропе. Сярод людзей з Афганістана, Эрытрэі, Самалі і Эфіопіі з Ірана і Сірыі трапляюць у французскі порт па дарозе ў Вялікабрытанію. Іх спыняе складаны рэжым памежнага кантролю, які ўключае сістэмы назірання, агароджы і аховы паліцыі. Ландшафт, які атрымаў ваенны макіяж, такім чынам сутыкаецца з імправізаваным, часова ўзведзеным бытавым асяроддзем. Крыстаф Эшгер у сваёй новай кнізе аб’ядноўвае перспектывы і рэаліі памежнікаў і бежанцаў.

З вясны 2016 года да лета 2017 года Эшгер назіраў за тым, як палітычныя сілавыя структуры працуюць у сістэмах бяспекі мяжы, а таксама іх уздзеянне і разгалінаванні. У сваёй кнізе пустэча месцаў, якія ён фатаграфуе, і адсутнасць драматычных сцэн дзейнічаюць як рэха-камеры, якія адлюстроўваюць пачуццё пустаты, якое спараджаецца прымусовым чаканнем. Мы бачым праезд уздоўж амаль бясконцых памежных установак вакол гавані і тэрмінала Eurotunnel, шырокія абшары ландшафту, прарэзаныя агароджай і сценамі, спустошаныя кантэйнеры, якія выкарыстоўваюцца для жылля, імправізаваныя хаціны, нявызначаная штодзённая дзейнасць людзей, якія жывуць там, і сляды яны пакідаюць у ландшафце. Выявы не адпавядаюць ніякай храналагічнай альбо геаграфічнай сістэме. Эшгер перабірае ўласныя фатаграфіі з тэхнічнымі здымкамі назірання, якія зараз адыгрываюць ключавую ролю ў бяспецы мяжы. Цеплавыя камеры выкарыстоўваюцца для сканавання начнога ландшафту, а дошкі грузавых аўтамабіляў аглядаюцца пры дапамозе мікрахвалевай рэнтгенаўскай тэхналогіі. На гэтых малюнках людзі становяцца падобнымі да яў, падобна да апісання аднаго з бежанцаў, які даў Эшгеру, каб выказаць сітуацыю ў лагеры: “Яны зрабілі нас прывідамі”.

5. http://cpress.ch/index.php/masken/books/

Кніга Майкла Этэнспергера “Маскі”

Гістарычна склалася, што адным з найбольш значных, калі ў большай ступені не заўважаецца, выкарыстанняў фатаграфіі з’яўляецца ўзнаўленне твораў мастацтва і іншых культурных артэфактаў. Дысцыпліны, такія як гісторыя мастацтва і антрапалогія, былі перафармаваны праз павелічэнне колькасці рэпрадукцый у канцы 19 стагоддзя. У апошнія некалькі гадоў швейцарскі мастак Майкл Этэнспергер разглядае гэты жанр фатаграфіі. У той час як праводзіў даследаванні для сваёй серыі “Звычайная кропка гледжання”, “Не толькі фронтальны выгляд”, якая засяроджвалася на фатаграфічным узнаўленні скульптур, яму стала вядома пра ўплыў выяваў маскі з традыцыйных культур, як заходніх, так і незаходніх, на ранніх мастакоў-мадэрністаў , у прыватнасці, пра кубістаў і сюррэалістаў. Паказальна, што яны ў асноўным сустракаліся з гэтымі рэпрадукцыямі ў кнігах, напрыклад, у аднайменнай скульптуры неграў Карла Эйнштэйна (1915).
Уражаны гэтым мастацка-гістарычным феноменам, Эцэнспергер пачаў паляваць на выявы масак у розных ілюстраваных кнігах, пачынаючы ад антрапалагічных даследаванняў да кніг кававага стала, якія выходзілі на працягу 20-га і пачатку 21-га стагоддзя. Акрамя матываў фатаграфічных пласцін ён усё больш захапляўся змяненнем якасцей рэпрадукцыі паверхняў, якія вызначаліся тэхналогіямі друку, фатаграфіямі, оптыкай камеры і іншымі фактарамі. Затым Etzensperger пачаў выкарыстоўваць сабраныя імі маскі як адпраўныя пункты для новых малюнкаў, робячы падвойныя экспазіцыі рэпрадукцый. На гэтых кампазіцыйных малюнках дзве маскі зліваюцца ў новае галюцынатычнае выява твару, у той час як накладанне розных якасцяў паверхні стварае жывапісныя эфекты. Маскі – як мяркуюць, замыкаюць ідэнтычнасць ўладальніка ў традыцыйных культурах – становяцца не ідэнтычнымі сабе ў новым створаным вобразе. Такім чынам, Этэнспергер перавёў гэтыя выявы, створаныя з кніжных таблічак, назад у форму кнігі, такім чынам, увайшоўшы ў поўны круг. Кніга Маскена (Маскі) адначасова разважае пра транскультурны феномен маскі і іх уплыў на мастацтва XX стагоддзя, гісторыю ілюстраваных кніг і тэхналогій рэпрадукцыі, а таксама трызненне візуальнага захаплення.

6. http://cpress.ch/index.php/may25october1/book/

Кніга Бардзі Халіці “25 мая зараз 1 кастрычніка”

Узнагароды:
__APERTURE FIRST PHOTO BOOK AWARD (SHORTLIST), 2019__
25 мая, цяпер 1 кастрычніка, ідзе шырокае даследаванне ў косаўскіх газетах, апублікаванае ў перыяд з 1974 па 2018 год. Кніга дакументуе спартыўныя мерапрыемствы, якія праходзілі ў сямі аднолькавых спартыўных залах у сямі гарадах Косава. Выявы былі абрэзаныя, набліжаныя да маштабу і спалучаныя паміж сабой па падабенстве. Харэаграфія прызначана не для таго, каб надаць ім каштоўнасці і скарбы, а каб дапамагчы знайсці іх сэнс па-за межамі сэнсу ў нямодных спартыўных залах. Праз паўтарэнне выявы і тэксты раскрываюць шматфункцыянальны характар грамадскай прасторы, у якой адлюстраваны вялікія сацыяльна-палітычныя і культурныя цыклы.